tiistai 4. helmikuuta 2014

ESIMERKKI RUOKIA

Kuvasin teille joitain esimerkkiruokia mitä toivoitte. Ekassa kollaasissa on kaikkia erilaisia lounas- ja päivällisesimerkkejä joita syön aika usein ja toisessa on aamu-,väli-ja iltapaloja. Nää on siis vaa mun ruokia mitä syön, ei mitään sellaisia joita kaikkien tulisi syödä, sillä kaikki on erilaisia ja kuluttaa erilailla, muistakaa se!
1. Kanasalaattia, jossa on päällä cashewpähkinöitä, pohjalla on täysjyväpastaa. En tykkää niin paljoa kanasta vaan enemmänkin lohesta ja jauhelihasta, ne on mun herkkua!! Välillä kuitenkin tulee syötyä vähän kevyempi kanasalaatti ainasen jauhelihan sijaan. 2. Pastaa, jauhelihaa, cashewpähkinöitä, salaattia, porkkanaa, parsaa. Tällainen on ehottomasti mun lemppariruokaa, vielä kun lisäis raejuustoa sekaan niinkuin 3. & 4. kuvissa. Eikö näytäkkin herkullisilta? Musta ainakin :-)
5. Vadelmasmoothie, jossa on kaurahiutaleita, maitorahkaa, oliiviöljyä, mandariinia, vadelmia, mehukeittoa. Maistuu tosi freshille ja hyvälle ja tykkään vetää tällaisia aamu-tai välipalana. Smoothiet on nykyään mun lemppareita, niinkun varmaan jo tiiätte! :-D 6. Hyvä iltapala koostuu leivästä, rahkasta, pähkinöistä ja miksei tää vois olla myös vaikka aamupalana? Mä tykkään syödä puhtaita ruoka-aineita sillä ne maistuu hyvälle ja niistä saa kunnon puhtia päivään! 7. Proteiinipannareita, sopii tosi hyvin pienen aterian korvikkeeksi. Monia ohjeita löytyy googlettamalla. Tää on myös hyvä vaihtoehto herkkunälkään! 8. Luonnonjogurttia, mysliä, banaaninpaloja ja kahvia. Maistuu niiin hyvälle, niinkuin mun mielestä kaikki nää ruoat, hahaa!

En kuvannut teille suoraan aamusta iltaan mun kaikkia ruokia koska ne vaihtelee päivittäin enkä muista ikinä kuvata niitä, joten toivottavasti tästä on apua niille jotka tätä toivoi! Mun ruokailu ei oo siis mitään sen kummosempaa, tosi värikästä kyllä :-D 


Hyvää viikkoa teille ihanat! 

38 kommenttia:

  1. Aivan mielettömän kattavia ruoka-annoksia joista varmasti saa riittävästi oikeita ravintoaineita päivään. Tuli ihan nälkä itsellekin tuota katsellessa ja lueskellessa. Tykkään tälläisistä postauksista, missä näytetään oikeaa tietä terveelliseen ruokavalioon ja elämäntapoihin,koska monesti esim.laihduttajatkin jättävät syömisen melkein kokonaan pois vaikka tärkeintä on oikeiden ravintoaineiden riittävä saanti ja huonojen rasvojen pois jättäminen.:) Todella hienoa esimerkkiä !
    http://neeeaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. You said it! Syöminen on tosi tärkeää etenkin paljon liikkuvalle, mua kauhistuttaa nykyään se jos en ehi syömään ajallani :-D kiitos paljon! :)

      Poista
  2. Tää on oikeanmoista terveyttä ja liikuntaa! Aivan säälittää niiden puolesta jotka ei syö koulussa muuta kuin näkkäriä! Sä oot tässä asiassa tosi esimerkillinen, ja muutenki sun blogis on paras mitä tiedän! :-)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia paljon <3 ja niimpä, voin niiiiiin paljon paremmin nykyään kuin ennen kun söin vähän ruokaa ja liikuin paljon :)

      Poista
  3. Syökö muu perheesi samoja ruokia kuin sinä vai teetkö vain itsellesi kyseisiä annoksia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Periaatteessa syö joo :) välillä kuitenkin teen vaa itelleni!

      Poista
  4. Miten sulle riittää aamupalaks vaan yks smoothie? :D itse syön aina ton lisäks yhen tai pari leipää! Ja syötkö koskaan keittoja ja koulussa iha normi kuoluruokaa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tossa smoothiessa on yks maitorahkapurkki 250g ja iso lautasellinen kaurapuuroa, mandariinia, öljyä ja paaaljon marjoja, eli käytännössä aika paljon, se vaan on muussattu yhteen ja juon puoltoista lasillista, ei se siis mikään pieni oo! :p Syön koulussa normiruokaa aina sillon tällön ja keittoja kans.

      Poista
  5. Ihana postaus, voiskin tehä noita ihanan näkösiä salaatteja täs lähiaikoina :-) ja itekkin oon kamala smoothiefreak, mulle kelpaa lähes mikä vaan smoothie, oli sit tehty mistä aineista tahansa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaaa, kiitos :-) Ja jep sama, smoothiet on ihan parhaita ja maistuu aina hyvälle!!

      Poista
  6. Voitko käydä vastaamas kysymyksii jotka jätin viime postaukseen?

    VastaaPoista
  7. sori jos oon sokee ja täällä jossain on jo tämmönen postaus ollu, mutta ku tykkäät smoothiesta niin paljon niin olis kiva saada joku postaus missä olis sun lemppari smoothieohjeita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en ookkaan tehny sellasta, pistän korvan taakse! :)

      Poista
  8. Miks piirrät sun kulmakarvat nykyään niin rumasti? :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas omasta mielestä piirsin ne ennen ihan järkyttävästi, sellaset matoset vaa :-D Kaikilla on oma tyyli!

      Poista
  9. En tiedä miten tämän otat, loukkaannutko otatko ilolla vastaan vai mitä, mutta mun mielestä sä oot muuttunu ihan kauheen paljon=D Sä oot tosi mukava ja normaali etkä yhtään sellainen niinku aattelin tai mitä muut on susta joskus puhunu=)! Tää voi siis olla myös sitä, etten ole aijemmin sulle puhunut tai ollut mitenkään kovin paljoa samoissa paikoissa joten enhän mä voi tietää millanen olet ennen ollut. Eli täähän on vaan sitä miten mun silmissä/korvissa sä oot muuttunut=)! Olet ihana =3 (ps. tää on positiivisella mielellä kirjotettu/lähetetty, joten toivottavasti otat tän myös positiivisena=> ja jos susta tuntuu ettet ole muutunut vaan ollut aina samanlainen, niin tosiaan tarkoitin että mun ajatuksissa=)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilolla otin vastaa! Toi on ihana kuulla ja joo, mä oon muuttunut ihan hirveesti viimekin vuodesta. Musta on ihana kuulla tommosta! Tosi moni on sanonut ihan samaa ja sitä kans, kuinka mä näytän ihan superonnelliselta :) Ootte ihania <3 Ois kiva tietää kuka siellä ruudun takana kirjottelee! :)

      Poista
  10. Smoothie vinkit ois kivoja! Tollaset terveelliset ja raikkaat välipalat on just parhaita! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, ehkä mä heittelen tänne joitai reseptejä! :-)

      Poista
  11. Sulla on ihana blogi! Löysin tän just google haulla ja jään seuraamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon! Kiva että mun höpinät kiinnostaa :-)

      Poista
  12. Jännitääkö wanhat(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oikeestaan, aika hassua! :-D ehkä ennen vikaa isointa näytöstä ennen jännitti.

      Poista
  13. Miten sun eka vuosi on menny heinolan lukiossa? Voisitko suositella sitä niille ketkä aikoo hakea nyt lukioon? Tuleeko sinne vaan heinolalaisia vai myös muilta paikkakunnilta? Mitä mieltä oot siitä että tosi moni aikoo nyt hakea lahden lukioihin? Ootko saanu heinolan lukiosta uusia kavereita vai onko kaikki ollu ennestään tuttuja? Kiitos jo etukäteen vastauksesta!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun eka vuos on menny tosi hyvin. On ennestää aika paljon tuttuja naamoja mutta myös ehkä joitain vieraampiakin. Heinolan lukio on peruslukiona ihan hyvä, mutta jos haluaa johonkin tiettyyn aineeseen painottuvaan niin kannattaa hakea Lahteen :-) voin silti suositella tätäkin paikkaa, ilmapiiri on tosi mukava!

      Poista
  14. Millon sulta tulee taas postausta=)?

    VastaaPoista
  15. Tosi hyvä toi viimenen kuvan teksti! Multa itseltäni meinaa monesti unohtua se että paljon hyödyllisempää syödä terveellisesti ja olla lihaksikas, kuin olla ihan rimpula eikä energiaa tai lihasta ole mihinkään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä! Terve kroppa ja mieli on kaiken a ja o :-)

      Poista
  16. Onko postausta luvassa? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti, kuhan saisin mun koneeni taas kuntoon! :)

      Poista
  17. haloo sulla on blogi jos et oo sattunu muistamaa,joten oisko postausta tulossa kohta puolii?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai satun muistamaan, mulla on myös muutakin elämää eikä mitään velvollisuutta olla kokoajan postaamassa jos ei ole aikaa tällä hetkellä edes :-)

      Poista
    2. eli onks sulla tauko?

      Poista
    3. En nyt niinkään sanois :D

      Poista
  18. Löysin blogis äsken ja pakko kyllä sanoa että tosi kiva on(: Jään ehdottomasti seurailee :P

    VastaaPoista
  19. On pakko tulla sanomaan kuinka ihana blogi sulla on ja oot muuten tosi kaunis! :)
    Oli pakko liittyä lukijaksi! :)
    Ja jos tarttet luettavaa niin käy toki kurkkaamassa mun omaa blogia http://jannika-karolina.blogspot.fi/ ja kerro mitä pidät :)

    VastaaPoista