keskiviikko 15. tammikuuta 2014

FOOD ♥

Collage Vitsi kun tekis mieli kirjottaa tänne niin paljon kaikkea muttei tiiä mistä alottaisin! Aikakin on aika kortilla, onneks enää 4 päivää tätä tappojaksoa ja sitten taas helpottuu vähän. Mutta asiaan siiiis, ylempänä on kuvia ihan älyttömän hyvistä välipaloista joita oon syönyt monet kerrat. Ensimmäisessä kuvassa maitorahkaa, mysliä ja banaaninpaloja, tokassa kuvassa luonnonjogurttia ja erilaisia hedelmiä seassa ja hieman mysliä. Kolmannessa kuvassa aika samantapainen yhdistelmä kun ekassa, rahkan tilalla vaan luonnonjogurttia ja viimesessä ihan herkkuhyviä proteiinipannareita joita voi ihan huoletta syödä välipalaksi! Ohjeita tähän löytyy googlettamalla, ite en muista yhtään mitä tossa on, paitsi päällä maitorahkaa, hunajaa, steviaa, mustikoita ja banaania, nam!! Maistuu melkein samalle kuin normi pannari mutta paljon paremmilla ravintoaineilla ladattuna. :-) Musta syömällä ihan perus terveellisesti ja riittävästi, nukkua hyvin ja treenata miten ikinä nyt tuntuukaan parhaalta, saadaan parhaat tulokset kunhan sitä jatketaan eikä lopeteta ensimmäisen kuukauden päätyttä! Kokoa lautasesi proteiinistä, hiilihydraateista ja hyvistä rasvoista, niitä ei kannata pelätä kunhan kohtuudella syö. Monet ajattelee kaiken tän olevan jotain ydintiedettä mutta hei, kaikki osaa syödä terveellisesti! Loput sitten riippuu ihan vaan halusta. :-)Collage Mä itse syön noin viisi kertaa päivässä ja oon todennu sen riittäväksi mulle. Kaikilla on erilainen kroppa ja aineenvaihdunta joten mun tavat ei sovi kaikille ja toisinpäin, kokeilemalla selviää mikä sopii itelle parhaiten. Mä en yleensä syö hirveesti leipää sillä se ei sovi mun vatsalle, en tiiä mistä johtuu. Leipä on silti mun mielestä hyvä ja ravinteikas vaikka siitä usein kiistellään.

Mun mielestä tärkeimmät asiat ruokailuissa on...

- säännölliset ruoka-ajat, 2-4h välein

- puhtaat ruoka-aineet

- riittävä ruoan saanti omalle kropalle

- monipuolisuus

Mutta ruoka on myös nautintoa eikä pelkkää polttoainetta, mä ainakin rakastan ruokaa ja haluun nauttia sen hyvästä mausta enkä kituuttaa itteeni syömällä päivästä toiseen kuivaa kanaa ja makrua, tykkään syödä monipuolisesti ja kokoon lautaselle aina kaikkea, proteiinia, hh ja hyvää rasvaa. ''Huonot rasvat'' on siis huoneenlämmössä kovia, ''hyviä rasvoja'' saa öljyistä, pähkinöistä, avokadosta jne. Mutta se mikä omalle kropalle tuntuu parhaalta on se oikea vaihtoehto. Ei saa kuitenkaan viedä tätä kaikkea ihan äärimmäisyyksiin jos on tällainen normaali liikkuja eikä kisaaja. Herkkuja saa ja pitää aina välillä nauttia, onhan niissäkin terveellisiä vaihtoehtoja, muunmuassa tää kakku on terveellisempi vaihtoehto normikakulle!

Mutta joo, onks teillä jotain kysymyksiä tähän liittyen? Esimerkki ruokia oon unohtanut kuvata mutta ehkä se korjaantuu tässä joku päivä :-D

Me käytiin poikaystävän kanssa pelaamassa sulkapalloa ja vähän sählyä taas pitkästä aikaan, kivaa vaihtelua sille yksin treenaamiselle. Käytiin myös uimassa joka on oikeesti tosi hyvä liikuntamuoto, säästää hyvin paikkoja esim. polvia ja vedestä saa hyvää vastusta jos vaikka käy vesijumpissa tai muuta vastaavaa. Kuntonyrkkeilyn mä aion vielä jossain vaiheessa aloittaa, heti kun saan aikaseks, perus minä. :-D Mutta joo, esimerkki kuvia ruoista mä joku päivä kuvailen kun se näytti niin monia kiinnostavan. :) Nyt kouluhommien pariin, tsau!

20 kommenttia:

  1. Niiiiiin herkullisen näköisiä välipaloja!!! :3

    VastaaPoista
  2. Etkaisä oo menny värjää hiukset mustaks :o ig:ssä oli kuva :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En! Se vaa näyttää ku loput hiukset on takin sisässä :-D

      Poista
  3. voitko sie sanoo sillee suunnillee sun pituuden ja painon vaikka oikeen pituuden ja painon sillee esim 60-70kg tai vastaavaa ? :)

    VastaaPoista
  4. Ihana blogi pakko jäädä seurailemaan :))

    https://saarasusanna.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. heei miun on ihan pakko kysyä et mistä niitä jääjugurtteja saa? oliks ne jogo-nimisiä vai muistankohan mä ihan väärin :-D ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se mikä mun ig:s oli on helsingin yogo-paikasta :)

      Poista
  6. Voitko tehä kuvapostauksen sun huoneesta ja et mistä ne huonekalut on ostettu jos muistat mistä ne on hankittu

    VastaaPoista
  7. oon niin ärsyyntyny siihe et monet treenaajat on jollain ikidieetilölä ja syödän vaan maitorahkaa, kanaa ja kasviksia, herkkuihin ei saa edes kpskea. ihanaa, et sulla ei oo näin!

    VastaaPoista
  8. Oot huppu motivaattori!:) itekki treenailen paljon ja oon saanu kans tuloksia, mutta pelkään kans et syön aivan liian vähän nyt kun mainitsit:s Voisitko tehä semmosen postauksen mis kertoisit vähän sun kulutuksesta (aerobinen, salit ym) ja ruokailuist esim vaikkapa päivän tai kahen ruokapäiväkirja:)

    VastaaPoista
  9. Ootko sukua chisulle? :)

    VastaaPoista
  10. mistä toi sun nilkkakoru on? aivan ihana ! :)

    VastaaPoista